lørdag 30. januar 2010

Første gang hos Aftenposten & i avisen!

Det gikk ikke lang tid før min første tekst kom på trykk i Aftenposten. Det var en av de tekstene jeg hadde sendt inn før de hadde sagt ja til meg. Teksten het tenåringens trøblete vei og handlet om det å være ungdom og alle følelsene. Det ble til et stort innlegg og ble til dagens innlegg. Innlegget kom faktisk også på radioen, hvor en dame leste opp teksten min. Det var noe helt spesielt å se sin tekst for første gang på trykk. Og det var en helt merkelig følelse å kjøpe Aftenposten i en kiosk, hvor du viste at du og din jobb ville stå med sort skrift i.
Det var den samme dagen som teksten ble gitt ut at jeg besøkte Aftenpostens kontor eller der de ansatte jobber. Det var litt vanskelig å finne frem, selvom det lå rett forann brillene. Jeg klarte å finne frem til slutt og med sommerfugler i magen, klarte jeg å ta meg sammen til å gå opp. Da jeg kom opp på venterommet eller hva det var, satt der en gammel hyggelig mann, bak et skrivebord av en form. Han spurte meg om hvem jeg ventet og spurte etter mitt navn. Jeg sa da at jeg hadde en avtale med Randi (sjefen for Si ;D siden) og ga han mitt navn. Han ringte opp til henne og jeg fikk lov til å sette meg i sofaen å vente. Jeg satt nervøst og så meg rundt og på omgivelsene. Da hun kom ned for å hente meg og vi skulle ta heisen opp til hennes kontor. Hun ville vise meg kort rundt der hvor hun satt og jeg fikk hilst på en del Aftenposten folk.
Grunnen til at jeg var der var for å bli tatt bilde av, til kommentator spalten. Fotografen kom og prøvde å få meg til å slappe av. Han tok noen bilder og jeg fikk lov til å se på dem. Han sa hvilket bilde han syntes og jeg fikk lov til å gå. Da jeg kom opp på kontoret til Randi så jeg dagens Si ;D side var hengt opp på en tavle. Der så jeg teksten min, jeg kunne ikke holde smilet vekk og jeg syntes dette var skikkelig kult. Hun fortalte meg litt om hva jeg skulle gjøre og når. Jeg fikk lov til å gå tidlig og hun sa jeg skulle fortsette med å skrive. Jeg gikk ut til venterommet og sa hade til den gamle hyggelige mannen og løp ned i kiosken for å kjøpe min første tekst. Intet kunne bli bedere.
Fortsettelse føger:
Over & Out!

1 kommentar:

  1. Hva skal jeg si? Over and SHOUT! Mie - du lager jo sånne helt fantastiske innlegg på bloggen. Men nå ser jeg at det er litt lenge siden du har blogget, og det har jo skjedd så mye i SHOUT. Det er viktig for prosessen din at dette kommer med, det er jo viktige erfaringer du gjør deg nå!

    Blogg heller en tredel av det du har gjort før, korte, effektive innlegg og et bilde i ny og ne gjør susen!

    Stå på, du gjør en fantastisk jobb om dagen, vi er imponerte over deg!

    :-) Annicken

    SvarSlett